09 مرداد 1403 - 15:04

سابقه و تجربه ۲ ویژگی ضروری وزرای مرتبط با حوزه اقتصاد‌

سابقه و تجربه ۲ ویژگی ضروری وزرای مرتبط با حوزه اقتصاد‌
یک کارشناس اقتصادی معتقد است در هر حوزه مرتبط با اقتصاد، هر مسئولی منصوب می‌شود باید در آن حوزه سابقه و تجربه داشته باشد.
کد خبر : ۱۶۵۳۹۹

به گزارش ایبنا؛ مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم چهاردهمین رئیس‌جمهور بر اولویت داشتن اقتصاد، اشاره و تأکید فرمودند امروز از لحاظ زمانی، اولویّت با مسائل اقتصادی است.
در این‌باره علی نادری شاهی، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی فارس در خصوص اینکه کابینه دولت چهاردهم باید چگونه کابینه‌ای باشد تا این اولویت در آن دیده شود، اظهار داشت: چند نکته به صورت فردی و چند نکته هم به صورت جمعی مورد نیاز است. به صورت فردی طبیعتا در هر حوزه مرتبط با اقتصاد هر وزیری منصوب می‌شود باید قبلا در آن حوزه سابقه و تجربه داشته باشد. نظام مسائل آن حوزه را به خوبی بشناسد و برای آن‌ها راه حل داشته باشد.

وی افزود: وزرا باید افراد صاحب نظر در حوزه تخصصی خودشان را هم بشناسد که بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. همینطور مسیری که در هر بخشی طی شده را باید بشناسند و نسبت به آن آسیب شناسی داشته باشند و بتوانند معایب آن را اصلاح و تکمیل کنند و اگر مزایایی دارد آن را ادامه دهند.
این کارشناس اقتصادی بیان کرد: به صورت جمعی هم باید تک تک وزرا با همدیگر هماهنگی داشته باشند که مجموع دولت با هماهنگی کامل بتواند در حوزه اقتصاد عمل کند تا بیشترین بهره‌وری را داشته باشد.

نادری درباره اولویت‌های اقتصادی در زمان فعلی گفت: اولویت اقتصادی به صورت کلی ایجاد رشد اقتصادی در فضای کلان است. رشد اقتصادی که از مسیر ثبات بخشی به اقتصاد و حمایت از تولید امکان پذیر خواهد بود. در واقع باید هرچه سریع‌تر به صورت جهادی پیگیر این موضوع شوند که کیک اقتصاد را از مسیر رشد اقتصادی بزرگتر کنند.
وی افزود: در سطح خردتر هم مشکلات بخشی که وجود دارد دولت باید آن را پیگیری کند. از جمله مشکل مسکن که یکی از اولویت‌های مهم دولت باید باشد. اقدامات خوبی در دولت قبل شروع شده آن‌ها را باید با اصلاح اشکالاتی که وجود داشته است، ادامه دهد.

منبع:فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر